Saturday, May 28, 2011

Barcelona Juara.

Tahniah buat Barcelona. Hebat permainan mereka. Semua striker jaringkan gol.


Oh ya, Manchester United tadi bermati-matian mempertahankan kubu mereka. Tapi apakan daya, Nasib menyebelahi Barcelona. Aku tak sokong kedua-dua team yang bertanding. Aku cuma menonton sambil ngerteh bersama rakan-rakan. Mana-mana menang pun, bukan aku yang dapat piala. Saja duduk dengan member-member Manchaster United dan Barcelona sambil pakai jersi Liverpool. Eh, silap. Liverfool bak kata kawan-kawan aku.


Jangan pelik pulak. Aku memang suka pakai jersi Liverpool walaupun bukan match diorang. Sebab apa? Sebab aku sokong Liverpool la. Biasalah, bila kita kat Malaysia ni suka team luar negara yang hebat-hebat mesti terasa nak jadi fan juga macam diorang. Eh, Liverpool tak hebat. ARSENAL, CHELSEA, MU, REAL MADRID, BARCELONA lagi hebat. Kan?


Kenapa orang Malaysia ni suka team hebat-hebat je? Team lain tak hebat ke?


Ada korang dengar penyokong Parma ramai-ramai datang kedai mamak tengok bola? Juga ada dengar penyokong AS MONACO kat Malaysia ni? Tak ada kan. Sebab apa? Sebab team diorang tak hebat. Orang Malaysia ni kan suka team yang dah lama hebat je. 


Contohlah bila MU nanti dah jatuh. Asyik kalah je. Pastu dalam liga dah nak turun divisyen. SPURS pulak naik mendadak. Pastu, beli banyak pemain power-power. Masa tu la nanti aku akan dengar




Aku penyokong SPURS. Dari dulu lagi aku tau SPURS ni akan naik




Walhal dulu Penyokong kuat MU.
Sukahati kau lah.




Sekuat mana team yang kau sokong sangat tu, bila kalah nanti kau kutuk. Bila menang balik, kau puja. Kalah, kutuk kaw-kaw balik. Kalau player-player team korang dengar, mampus diorang maki kau balik (Kalau lah).




Dah la, aku nak tidur. He he he.









Notthingham Forest pon pernah menang Champion League jugak. 2 kali berturut-turut tu.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...