Thursday, May 26, 2011

Betul ke Kelantan kalah?

Eh, kenapa ayat aku ni macam perli je? Kuat sangatkah pasukan kelantan sampai tajuk aku macam pelik?

Ah, peduli apa. Aku bukan penyokong Kelantan pun. Tapi aku ada beli jersi Kelantan. Nampak macam smart pula. Keh keh keh.


Semalam punyalah aku speed-up motor aku untuk tengok liga Malaysia, kedai tu cuma tunjuk match Selangor Vs Harimau Muda A je. Aku layankan je la sambil sembang dengan member yang baru aku angkut sekali tadi. Sekali kalah da Selangor. 3 kali berturut-turut pulak tu (betul ke ni?). Aku ingat bila Selangor kalah, Kelantan selesa la berada di puncak liga. Sekali kalah jugak da. Tempat sendiri pulak tu. 


Aku still lepak lagi sampai kul 12. Sembang-sembang hal elwal pembangunan kat Kluang ni. Datang la plak satu angkatan motorsikal lepak selang 3 meja dari aku. Member aku cakap, diorang ni baru habis main futsal.
Maklumlah diorang tu ramai, mesti la kecoh sampai aku leh dengar ape yang diorang sembangkan.


Ada satu ketika, aku terdengar la seorang dari mereka cakap :




"Gua aritu tengok match Johor FC lawan Kelantan kat JB aritu. Aku selisihlah sorang mamat Kelantan. Punyelah berlagak, dia cakap Johor FC ni senang je nak belasah. Kalau aku jumpa mamat tu, tau la nasib lu"



Aku macam nak ketawa dengar. Badan kecik macam tu ada hati nak tibai orang. Ha Ha Ha.


Aku Lupa! Aku pakai jersi Kelantan pula time tu. Alamak, nasib diorang tak perasan. Aku buat tak tau je. Nasib baik Kelantan kalah. Kalau tak, menang aku kena perli la kat sini. Pastu, aku pun terus chow.

Balik tu, aku tengok la kat Facebook. Ada 1 page namanya 'I Love Kelantan' Post satu video. Video pasal gol kontroversi. Aku tak pasti gol ke tak. Tapi aku tgk 2-3 kali macam dah lepas garisan. Gol la tu. 

Nak tengok lagi lanjut, lihat ini.

Kalau korang baca komen-komen diorang, memang kutuk je memanjang. Diorang je yang betul. Fitnah lagi pun ada. Adoi, melayu-melayu....






Gua Respek Norshahrul Idlan Talaha. Lu memang Terbaik. Tapi, kalau aku jumpa jersi Keeper hitam macam Apek pakai, memang gua terus beli. 

He He He..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...