Tuesday, May 24, 2011

Pemaksaan Berganda.

Tajuk entry kali ni agak pelik. Tau kenapa?

Kali ni aku nak cerita sikit la pasal paksa-memaksa ni. Korang rasa lah kan, siapa diantara lelaki dengan perempuan yang terlalu memaksa? Kalau lelaki mesti jawab perempuan, begitu juga sebaliknya pada kaum hawa. Kan??

Tadi lah aku tertengoklah satu drama di saluran TV3 yang mengesahkan tentang kehidupan suami isteri. 
Si isteri ni pula asyik paksa laki dia ni nak beli barang kemas. Walhal si suami ni kerja sebagai kerani kat sekolah je. Nak bagi anak duit belanja lagi, beli barang dapur lagi. Kalau aku la, pengsan seh.

Kenapa la boleh jadi sedemikian rupa? Dimanakah janji-janji mu semasa bercinta? Mahu berkangsi suka dan duka? ini tak. Suka ko dapat, yang lain dia lah tanggung. Terbaik Lah Kau!

Aku bukan nak cakap yang perempuan ni suka memaksa. Ada segelintirnya saja. Kita kena ukur baju di badan sendiri. Ikut kemampuan kita. Jangan kerana tak dapatkan sesuatu, terus bercerai berai. Bergegar Arash Allah nanti. Bercerai adalah perkara yang dihalalkan tapi dilaknat Allah.

Lelaki pun ada memaksa jugak. Tak semua orang sempurna. Kadang-kadang kita terasa kita boleh memberi kepuasan kepada pasangan kita, tapi hanya pasangan kita sahaja tau apa yang dinikmatinya (Eh, dah macam Dr Fadilah Kamtumi ler) Hehe

Apa-apa pun, Jangan ikut budaya barat. Mereka tu Otak berkarat.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...