Thursday, June 16, 2011

ANONYMOUS godam website Malaysia.

Semua orang sedia tahu, sekumpulan pengodam antarabangsa yang menamakan kumpulan mereka ANONYMOUS telah pun menggodam beberapa website Malaysia bermula 11.30 malam semalam. Hal ini telah disahkan oleh SKMM dan sebahagian dari website yang digodam telah dibaikpulih tengahari tadi. Mereka walaubagaimanapun telah awal lagi memberi amaran dan pemberitahuan tentang cabaran mereka untuk menggodam website utama negara, MyGovernment.


Eh, skema pulak ayat aku di atas ni. Baru tadi aku nak bukak MyGovernment ni, nampaknya kerajaan masih lagi shut down server untuk mencegah dari kumpulan ini menggodam portal utama ini. Fuh, kali ni kerajaan begitu risau tentang cabaran ini. Betul-betul dah bersedia. Bersedia untuk tutup server. Heh!


Ini diorang beritahu awal-awal, dah gelabah. Kalau diorang terus godam, lagi jaki. Kerajaan masih lagi samar-samar untuk mengesan siapakah individu yang menggodam website kerajaan Malaysia ini.


Sebab utama mereka ni menggodam website Malaysia ni adalah disebabkan SKMM telah menyekat website pengkongsian fail seperti PirateBay. PirateBay adalah laman pengkongsian fail yang popular dan percuma untuk memuat turun fail yang berkapasiti besar seperti Filem, permainan dan sebagainya.


Tapi kenapa sampai ANONYMOUS yang nak godam? Apakah mereka ni ada kena mengena dengan kerajaan negara? Ataupun mereka ini rakyat Malaysia? Entahlah, aku pun tak tahu lagi. Yang penting sekarang, server kita begitu mudah untuk digodam. Kerajaan ada saintis komputer yang hebat, mesti akan dapat menyekang Jenayah ni pada masa akan datang. Jangan sampai dah kena cabar, baru nak gelabah. Heh.








Aku respect kumpulan ni. Bukan sebab jenayah diorang, sebab diorang berani godam Website Malaysia. Aku kalau pandai godam pun tak berani. Hahaha.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...