Wednesday, June 1, 2011

Internet Seller

Sekarang ni semuanya mudah. Kalau dulu, apa-apa urusan kita nak buat kena beratur panjang, kena tunggu giliran, macam-macam lagi lah. Walaupun kini masih ada yang menggunakan sistem ini, kita dah dipermudahkan dengan sistem baru. Pembelian terus dari rumah ke rumah. Iaitu pembelian terus dari internet.


Apa itu pembelian terus dari internet? Boleh percaya ke?


Pembelian dari internet ini memudahkan anda menjalankan urusan pembelian terus dari internet ke rumah anda. Kita tak perlu bersua muka, tak perlu belanja minum, tak perlu pergi kedai dan sewa kedai untuk membuat jualan atau pembelian. Dengan internet, semua jadi mudah. Tapi perlu diingatkan, setiap teknologi ada keburukannya.


Mesti ada dikalangan anda yang suka barangan sukan, fesyen, komunikasi dan sebagainya. Contohnya anda di kawasan kampung. Untuk keluar ke pekan atau bandar yang berdekatan adalah agak sukar. Ini adalah jalan penyelesaian yang mungkin akan mempermudahkan anda. Saya cuma promote je. 


Pertama sekali mestilah tengok seller jual apa, dan kita nak beli apa. Contohnya kita nak beli pakaian, cari seller yang berpotensi. Berpotensi dari segi keupayaan, kualiti barang terbabit. Kena Check dulu awal-awal. Nanti dah dapat takut tak puas hati pula.


Kedua adalah cari sumber jualan yang biasa orang guna. Antara contohnya Mudah.my dan Lelong.my. Ini adalah website jual beli yang ada di Malaysia.


Tapi, kadang-kadang kita dikejutkan dengan penipuan dalam urusniaga internet ini. Sampai habis beribu-ribu. Takut juga dengar. Tapi kita ada otak kan? Sepatutnya kena check dulu seller tu macam mana barulah boleh pass duit kita pada mereka. Kadang-kadang mereka ni sindiket untuk menipu pembeli. Berwaspadalah.


Oklah, ni aku nak promote sikit lah. Pada siapa yang minat nak beli jersi ke, kasut ke, pakaian sukan ke, aku ada beberapa link yang memang boleh dipercayai. Nah, ni link yang aku maksudkan:





Seller-seller diatas memang terbaik. Barang kualiti dijamin. Sampai rambang mata tengok kadang-kadang. Hehehe. Saya ninta maaf kepada brader-brader diatas kalau marah pasal post link. Saya cuma promote sahaja.



Antara Jersi yang aku beli kat Internet. Kualiti terbaik beb.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...