Sunday, December 25, 2011

Aku begang betul!

Aku ni sebenarnya malas nak cerita ketidakpuashati-an aku ni kat dalam blog. Tapi aku rasa macam dah agak keterlaluan disebabkan dengan perangai seorang  budak rumah sewa sementara aku ni. (Kiranya aku ni pendatang baru la).

Sebelum tu aku nak bebel dulu. Kita ni hidup mestilah berkongsi kan? Tak best la kalau pakai sorang-sorang. Rasanya macam duduk dalam gua pun ada. Dalam dunia ni, kita berkongsi tempat dengan semua makhluk Allah. So, janganlah kita nak bermegah sekiranya ada punyai sesuatu yang tidak ada pada orang lain.

Ha, korang mesti dapat agak kan apa yang aku cuba sampaikan. 

Sebenarnya aku ni dah agak naik angin dengan member aku ni. Aku ni takdelah kenal dia ni sangat pun. Kenal gitu-gitu je. Kiranya macam sebagai kawan serumah yang tak rapat je la. Tapi pakai barang aku macam barang sendiri. Tu yang aku panas. Kalau mintak tak apa, ni main pakai je.

Biasanya laptop aku la jadi mangsa perkosaan beliau. Dah tutup pun bukak balik. Pastu tak reti nak tutup, bia je atas tilam. Dah la aku tukar pakai kejap dengan laptop adik aku ni. Kalau mintak tak apa, ni main sebat je. Dengan orang lain boleh la kau buat, dengan aku memang silap la. 

Aku ni bukannya marah kau nak pakai, tapi at least MINTAK. Jangan main sebat je. Bengang tol aku. Pantang betol!

Aku tau kau ni jenis tak ada duit. Aku pun tak pernah nak lokek dengan kawan-kawan. Tapi kau kena respect kawan-kawan jugak. Mana la tau ada file secret yang disimpan kau bukak tengok, dah boleh jadi gaduh. Tu yang aku tak nak.

Bro, orang takkan respect ko kalau kau tak respect orang lain. Ah, sekarang aku letak password. Padan muka kau takleh nak bukak laptop aku. Barang aku, aku punya. Nak pinjam, buat cara nak pinjam. Kalau barang sendiri bukan main marah kalau orang salah letak. 

Memang aku kena pikir sesuatu yang rasional. Fikir, fikir.......

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...