Sunday, February 26, 2012

Telefon bimbit

Telefon bimbit sekarang memang gila style. Kalau dulu telefon bimbit takde kaler pun boleh jadi kegilaan, sekarang apatah lagi kan? Banyak dah fenomena kemunculan telefon bimbit baru untuk bersaing dengan jenama lain. Sebenarnya, fenomena telefon bimbit ni dah lama dah berlaku sejak tahun 80an lagi. Kita je tak tau.




Apa kaitan telefon bimbit dengan manusia sekarang?


Orang dulu boleh je hidup, tak pakai handset pon.




Mesti ada dikalangan kita ada mengeluarkan kenyataan diatas kan? Kenapa handset penting buat manusia. Penting sangat ke?





YA!
Memang penting




Tapi tak la sepenting pakaian, makanan, tempat tinggal. Ianya seakan-akan kepentingan kedua yang sepatutnya ada, komunikasi.


Macam- macam jenama telefon bimbit dalam dunia ni. Antaranya




NOKIA


SONY ERICSSON



MOTOROLA


SAMSUNG


BLACKBERRY




APPLE IPHONE


Banyak lagi jenama handset kat luar sana, kalau semua aku nak senaraikan memang tak la. Internet Celcom ni pulak dah lembab. Haha.

Justeru, kita sebagai pengguna telefon bimbit kena tahu kenapa kita beli sesebuah telefon berkenaan. Mengikut spesifikasi telefon adalah sesuatu yang sangat dititik beratkan. Kadang-kadang, sesetengah pengguna tak tahu apa yang ada dalam sesuatu telefon berkenaan, main sebat je beli. Bila dah beli, nanti tak sampai seminggu dah bosan. (lebih kurang macam aku jugak la).


Dalam banyak-banyak telefon yang aku senaraikan diatas, cuma Apple Iphone sahaja yang belum aku perna ada. Yang lain semua pernah. Yang paling aku puas hati adalah Samsung. Serius, Samsung sekarang tak macam dulu. Platform Andoid yang dipasang pada telefon buatkan aku betul-betul teruja.

Tapi, pasni aku nak try pakai Windows phone 7. Pergh, aku tengok review aritu memang kencang gila. Terbaik wokkk. 

Aku sebenarnya bosan petang-petang ni. Tu yang tulis merepek je. Haha


1 comment:

  1. Aplikasi Lingo Melayu 6 Abjad untuk Windows Phone. Kalau berminat boleh cuba..
    http://www.windowsphone.com/s?appid=775173f4-fd0b-4c16-b2ab-2477d1b3f3eb

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...