Thursday, January 10, 2013

Semangkuk Meggi 4 : Twitter dan isinya

Assalamualaikum. Khamis malam Jumaat. Eh, sekarang dah Jumaat. Khamis semalam. Jadi, aku ada sedikit masa nak conteng blog hari ini.


Ok merujuk pada tajuk harini lebih berkaitan dengan salah satu laman sosial yang popular didunia, iaitu Twitter. Siapa ada akaun twitter? 


Ada? bagus! Boleh follow aku. Kalau nak la. Tiada paksaan untuk follow aku, nanti aku follow balik. Nah tekan ini.


Aku bukan nak cerita pasal akaun twitter ke, sejarah twitter ke apa ke. TAK. aku cuma nak cerita berkenaan dengan isi yang biasa di 'tweet' segelintir daripada follower aku. Kiranya aku macam nak buat luahan perasan la sikit. Keh keh keh.


Follower aku semuanya baik-baik belaka. Ada dikalangan mereka suka menonjolkan diri sebagai 'tweet famous', penggiat isu semasa dan macam macam lagi la. Bak kata kawan aku, mereka umpama tweet pujangga alam. Hahaha. 


Dulu aku ni agak kerap la jugak tweet-tweet macam dah tak ada dunia lain lagi nak layan. Sampaikan aku terlalu taksub dengan twitter ni, subscribe BIS semata-mata nak online twitter through phone. Pergh, nampak kan aku punya komitmen. dah boleh dapat anugerah nilam lu tahu. Sekarang aku dah agak kurang tweet kerana aku rasa lebih baik aku kurangkan tweet dari hasilkan hasil kerja yang teruk. Sebab tu aku makin slow sekarang.


Sejak aku ada akaun ni, macam-macam jenis orang aku nampak kat Twitter ni. Ada yang jual barang, promote link, Doktor Cinta, Pujangga Alam maya, pelawak. Macam-macam lah. Tapi aku nak tekankan sikit kali ini hanya pasal tweet seperti Doktor Cinta. 


Ha, tak tahu apa itu tweet doktor cinta? Meh aku tunjukkan sedikit contoh yang tepat :


Kenangan kadang kadang buat kita tersenyum, even kenangan tu kita dengan ex kita. Dan kadang kadang kenangan buat kita menangis sampai pagi.

Saya Sayang DIA, Saya taknak kehilangan DIA. Dia ada DALAM HATI saya. Saya memerlukan dia setiap saat dan saya sayangkan DIA ♥

I suka you, i sayang you, i rindu you, i nak bersama dengan you, i nak jaga you, i nak bahagia dengan you, i nak you tahu iloveyou.

Saya benci bila awk lebihkn kawan awk berbanding saya. Kawan mmg penting tp saya lagi penting. Adakah mereka yg bakal jadi bini awk nanti?

Saya DIAM sebab saya taknak MENYAKITI hati awak seperti mana awak buat pada saya. Saya SENYUM sebab saya nak jaga hati orang yg saya sayang.


Ok ni adalah selingan dari ribuan tweet cinta yang masuk dalam Timeline aku. Amacam? Bila baca boleh menangis kan? Keh Keh Keh Keh. Maaf aku copy tweet ini. Pada yang berkenaan, aku cuma nak buat rujukan sahaja.


Hrm. . . . . . `


Aku tak tahulah kalau korang suka pujangga-pujangga seperti diatas ni, tapi aku kurang sikit. Kalau sekali-sekala tu aku boleh la baca dan hayati. Semua orang pun ada hati dan perasaan. Aku pun ada. Tapi janganlah hari-hari. Penuh Timeline aku dibuatnya. 5-6 kali scroll baru nampak tweet member-member aku. Jaki kan. Kadang-kadang sakit hati kot. Macam kau seorang saja bercinta dalam dunia ni. Member-member aku bercinta tak pula jadi seperti ni. Taksub bebenor.


Itu baru tweet, belum Retweet. Mahu beratus jugaklah yang masuk timeline aku tiap-tiap hari. Retweet boleh, tapi janganlah banyak-banyak. kalau boleh jaga perasaan orang lain jugak. Apa yang boleh aku buat, aku block saja itu orang. Aku cuma nak orang tweet yang biasa-biasa saja. Ada juga yang aku tak block sebab aku kenal. Kalau block kan rasa tak sedap pulak nanti, nanti boleh dikatakan sombong tak bertempat pula. Jadi, segelintir itu aku biarkan saja.


Baik, aku cuma boleh nasihat sikit. Hangpa semua muda lagi. Jangan hanyut dengan godaan ayat cinta ini. Muda-muda ni lah kena berbakti. Itu je aku boleh cakap. Cinta itu nombor 4. Nombor 1,2 dan 3 hangpa fikirlah sendiri.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...