Saturday, August 14, 2010

Membanggakan atau Membimbangkan?

Eh, kejap! Aku tiba2 lupa apa yang nak ditulis. Haha. Ha! Sebelum aku nak bercerita lebih lanjut lagi, semalam aku pulang ke tanah air yang tercinta (Kluang). Memang terbaik la! Walaupun aku xtau ape yang sangat terbaiknya. Haha.

Aku dapat Idea menulis blog pada hari ni daripada peristiwa semalam la. Bongok betol. Aku masa tu baru je turun dari Bas Rapidkl u80 dari Shah Alam ke Pasar Seni, Kuala Lumpur. Baru je aku melangkah (seingat aku baru 156 langkah kot) tiba-tiba ada orang tegur aku dari belakang. Nak tau ape dia cakap :



Dia  : Ello, dari mana? Damansara? Bangsar? India? 

Aku : Dari Shah Alam la. Awat? (dengan nada terkejut)

Dia  : Oh, Shah Alam mari. Boleh kasi duit. Mau Eat. Baru keluar penjara.

Aku : Tak ada. Banyak cantik ko nak pow aku!

Dia  : Mahu RM50. Mau makan dan tidur.

Aku : Ah, Aku xde duit!



Pas tu dia terus je blah Sebab nampak Polis dua ekor kat depan aku. Dari cara dia cakap td ngan Sleng dia, aku dapat agak dia ni pendatang. Mentang2 la aku bukan orang KL, nak pow plak. Haish.

Kadar longgokan pendatang Asing di negara ini semakin membanggakan atau membimbangkan? Kalu nak IMPORT pekerja luar negara pun, janganlah angkut semua sekali terus ke negara kita ni. Aku tengok la kan, Pasar Seni tu dah macam diorang punya. Mana Orang Malaysia? mana?

Moralnya disini, Orang asing ni langsung x menjana ekonomi negara. Sebab apa? diorang dapat duit, bg kat family di kampung. Kita dapat duit, beli barangan Import. Sama je.

P/S: gambar dia atas tiada kena mengena dengan Sultan ( penduduk Mais ) Hehe.


2 comments:

  1. NIGGAAA! Yg kau layan mamat tuh nape? Gila lau xde polis tu agaknye mana kau sekarg? Bahaya bahaya! :P

    ReplyDelete
  2. Macam nak sangat aku kena tibai kan? Haha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...